Σάββατο 2 Ιουλίου 2011

Εφημερίδες και βιβλία


Τρία ή τέσσερα χρόνια πριν, είχαμε πάει αυθημερόν για μπάνιο σε μια από τις παραλίες μετά τη Λάρισα. Δεν θυμάμαι σε ποια. Το μόνο που θυμάμαι είναι ότι δεν είχα πάρει εφημερίδες από τα Τρίκαλα, γιατί μου είπαν ότι βιαζόμασταν, και θα αγόραζα εκεί.

Φτάσαμε, και αφού βρήκαμε ξαπλώστρες ξεκίνησα να βρω το μοναδικό -όπως αποδείχτηκε- μαγαζί που πουλούσε εφημερίδες στη περιοχή.

Αφού περπάτησα γύρω στα 15 με 20 λεπτά μέσα στον ήλιο, έφτασα, ρωτώντας δύο φορές στο δρόμο περαστικούς, στο μαγαζί, το οποίο βρισκόταν στην άλλη άκρη της παραλίας.

Ταλαιπωρημένος, όπως ήμουν, ζήτησα τις εφημερίδες που ήθελα από μια πολύ ευγενική κυρία που δούλευε εκεί.Μου τις έδωσε όλες, εκτός από το Ποντίκι. Το κράτησε λίγο στα χέρια της, και κάτι κοιτούσε. Δεν κατάλαβα τί ήταν αυτό, μέχρι που μου είπε: "Δεν είχα προσέξει πως δίνει δώρο βιβλίο η εφημερίδα.". Της είπα ότι ξεκίνησε εκείνη την εβδομάδα η προσφορά με κάποια μικρά διηγήματα μυστηρίου -αν θυμάμαι καλά τα πρώτα ήταν του Edgar Allan Poe.

Χαμογέλασε, και μου είπε "Λες κάποτε όλες οι εφημερίδες αντί να δίνουν DVD να δίνουν βιβλία;". Γελώντας της είπα ότι θα ήταν πολύ ωραία, αλλά δεν νομίζω. Δεν είμαι γνωστός για την αισιοδοξία μου, αλλά στο συγκεκριμένο θέμα δικαιολογούμαι. Όλη μου τη ζωή θυμόμουν της εφημερίδες να δίνουν κουπόνια αρχικά, τα οποία εξαργύρωνες σε ένα σετ βαλιτσών για παράδειγμα, και DVD στη συνέχεια.

Έφτασε, όμως, αυτό το σαββατοκύριακο. Δύο από τις μεγαλύτερες ελληνικές εφημερίδες, το Βήμα και η Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία δίνουν βιβλία. Το Βήμα δίνει 5 ελληνικά αστυνομικά μυθιστορήματα και η Κυριακάτικη 10 βιβλία γνωστών Ελλήνων συγγραφέων (μεταξύ αυτών και οι "Νυχτερίδες" της αγαπημένης μου Λένας Κιτσοπούλου).

Δεν είναι η πρώτη φορά που υπάρχουν τέτοιες προσφορές, αλλά όταν είδα αυτές τις δύο που ανέφερα να ξεκινάνε την ίδια εβδομάδα, θυμήθηκα τα λόγια εκείνης της συμπαθητικής γυναίκας. Μπορεί εγώ να παραμένω απαισιόδοξος, αλλά λέτε τελικά να έχει δίκιο;

Δεν υπάρχουν σχόλια: